چای سبز

لطفا منتظر باشید ...
پنهان کردن پلیر
صوت تبیان بارگذاری صوت
چای سبز
1409
633
633 KB
02':40''
1393/7/16
چای سبز
صحبتهای دکتر کيمياگر درباره «خواص چای سبز» (2:40)

چای رایج‌ترین نوشیدنی در بین خانواده‌های ایرانی است. معمولا در تمام مراسم‌ها از این نوشیدنی به عنوان یک وسیله پذیرایی از مهمان استفاده می‌شود. البته مصرف چای سبز در تعداد انگشت شماری از خانواده‌های ایرانی رایج است، اما این اطمینان وجود دارد که افراد با آگاهی از فواید این چای بیشتر به سمت مصرف این نوشیدنی باارزش جذب می‌شوند‌.
گیاه چای در آب‌وهوای گرم رشد می‌کند. برای تولید چای معمولا برگ‌های کوچک‌تر و جوان‌تر انتخاب می‌شوند. در مجموع 3نوع چای وجود دارد: چای سیاه،‌ چای سبز و چای اولانگ (نوعی چای چینی.) مزیت چای سبز بر چای‌های دیگر این است که کمتر تحت تاثیر فرآیند قرار گرفته و ترکیبات موجود در آن پایدار باقی مانده است. چای سبز ضدسرطان و آنتی‌اکسیدان است.
این خصوصیات مربوط به ماده‌ای به نام کاتچین است که فعالیت آنتی‌اکسیدانی آن بسیار بالا بوده و نسبت به آنتی‌اکسیدان‌های معروفی چون ویتامین‌های C وE بسیار قوی‌تر عمل می‌کند. نوشیدن چای سبز می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهد، از بیماری‌های ساده باکتریایی گرفته تا بیماری‌های مزمنی چون بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان، دهانی دندانی، و استئوپرز.


<iframe src='https://sound.tebyan.net/SoundPlayer/142094' allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true" height="270" width="480" ></iframe>

UserName

بیشتر بشنوید

بیشتر

پربازدید هفته

بیشتر