گنجینه صوتی تبیان

لطفا منتظر باشید ...
پنهان کردن پلیر
صوت تبیان بارگذاری صوت

جستجو

به ترتیب

عنوان جدیدترین امتیاز بیشترین نظر پربازدید

مدت فایل

کمتر از 5 دقیقه بین 5 تا 15 دقیقه بین 15 تا 30 دقیقه بیشتر از 30 دقیقه همه موارد
تعداد نتایج : 448
دانلود و پخش آنلاین ترانه کودکانه «الله اکبر»؛ ما در ره اسلام پیمان خون بستیم زنجیر استعمار مردانه بگسستیم، از دام اهریمن با یاد حق رستیم ما نغمه الله اکبر بر زبان داریم
02':13''
327
0
آفتاب حسن حق تابید روی نیزه ها، آسمان روی خدا را دید روی نیزه ها، هم دل سنگ آب شد هم آسمان خون گریه کرد... روضه ی شام ویژه ی شهادت امام سجاد سلام الله علیه با نوای حاج محمود کریمی محرم سال 98
12':43''
2198
0
بر زانو آمده پسرش را صدا کند، شاید جراحت جگرش را دوا کند، لکنت گرفته پیر جوان مرده ، حق بده سخت است واژه ی پسرم را صدا کند، آمد به پا بلند شود خورد بر زمین، مجبور شد خواهر خود را صدا کند... شعرخوانی سوزناک صابر خراسانی برای شب هشتم محرم حضرت علی اکبر سلام الله
00':52''
17173
0
سخنرانی آیت الله شهید دکتر بهشتی - حق و باطل ، بسیار زیبا و همه فهم در عین حال فلسفی
59':05''
259
0
سخنرانی آیت الله شهید دکتر بهشتی - حق و باطل ، بسیار زیبا و همه فهم در عین حال فلسفی
43':56''
106
0
سخنرانی آیت الله شهید دکتر بهشتی - حق و باطل ، بسیار زیبا و همه فهم در عین حال فلسفی
52':26''
177
0
سخنرانی آیت الله شهید دکتر بهشتی - حق و باطل ، بسیار زیبا و همه فهم در عین حال فلسفی
56':32''
154
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 كلام مرحوم علامه طهراني رضوان الله تعالي عليه: بركت در نشستن روي زمين است. 2 جلوس در زمين هنگام مطالعه يك امر اعتباري نيست بلكه يك واقعيت است و آن ربط انسان با حقيقت و نزول اسم عليم حق در ذهن است. 3 نكاتي چند در مورد وصيت اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حاضرين پيرامون زنان. 4 شعائر ديني بايد طبق سنت و روش بزرگان باشد و امام حسين عليه‌السلام نبايد از صراطیت به موضوعيت تبديل شود. 5 در معناي سفينة النجاة و صراطيّت امام حسين عليه‌السلام. 6 تمام حركات امام حسين عليه‌السلام حساب دارد قيام و قعودش، حركت و وقوفش؛ چنانچه ده سال با معاويه نجنگيد. 7 داد و فرياد زدن در عزاداري و هيئات و گِل بر سر زدن و پابرهنه دويدن در روش اولياء دین نبوده و نيست. 8 آنچه در روايات داريم مقتل خواندن و بكاء و تباكي و ابكاء است و بس و نبايد احساسات مخاطبين را در اختيار گرفت و به هر نحو ممكن مجلس را منقلب نمود زيرا گريه بايد از روي فهم باشد نه احساس. 9 اشعار در مجالس مصيبت نبايد موجب وهن امام عليه‌السلام شود بلكه باید حكايت از ارزشهاي والاي حضرت كند. 10 كلام مرحوم علامه طهراني رضوان الله تعالي عليه: اگر سيدالشهداء در صحراي محشر بدن پاره پاره علي ‌اكبرش را در دست بگيرد و بگويد: من براي شما و دين و عدالت چنين كردم، شما براي صلاح و هدف خود چكار كرديد، ما چه جوابي داريم؟! 11 در منزل امام رضا عليه‌السلام هنگام صرف غذا وقتي سفره پهن مي‌شد تمامي افراد يكسان بودند و سر يك سفره مي‌نشستند؛ درجه يك و دو نداشت تا جدا شوند.
01:17':59''
3892
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: خلاصه مجلس 722 1 حقايق خارجيه نسبت به مبادي تكوينيه حيثيت معلولي دارند و علّت در علّيت خود تامّ بوده و هيچ رادعي قابل فرض نيست. 2 قانون علّيت، مسئله اجمال در علم عنائي حق را كنار مي‌زند. 3 جواب علامه طباطبائي رضوان الله عليه در پاسخ به سؤال يكي از آقايان كه "بايد" از "هست" استنتاج نمي‌شود: تمام اينها شعر است!. 4 ما نبايد جاي خودمان را با امام زمان عليه‌السلام عوض كنيم؛ زيرا فقط او ولي و قيّم و مطلع به تمام رموز دين است. 5 ادراك بسياري از مسائل توحيدي از جمله بحث بين مرحوم سيد احمد کربلایی رضوان الله عليه و شيخ محمدحسين كمپاني رحمة الله عليه موقوف بر فهم درست قاعدۀ علّت و معلول است. 6 وقتي گفته مي‌شود علّت تامّه يعني در اراده علّت براي ايجاد علّيت و تأثير خارجي هيچ رادعي وجود ندارد و نفس اراده موجب تحقق خارجي خواهد شد. 7 بين حقايق عيني خارجي و بين مبادي عاليه كه همان اراده فاعل و ذات حق است فاصله‌اي وجود ندارد؛ زيرا فاصله يعني خارج از حيطۀ وجود و خارج از سلسله نزول اسماء و صفات كليه و اين مستلزم وجود ثاني براي وجود اول خواهد بود و در علم عنائي اجمال معنا ندارد و لبّ كلام همان است كه خواجۀ شيراز رضوان الله عليه فرمودند: اين همه عكس مي و نقش مخالف كه نمود يك فروغ رخ ساقيست كه در جام افتاد 8 شخصي كه چشم دلش باز شده است نفس موجود خارجي را مي‌بيند و ثقل او را احساس مي‌كند نه اينكه صورت و عكس او را ببيند. 9 استحاله انقطاع فيض حق يعني فاصله بين اراده حق و بين مراد و تجدد اراده و توالي آن در ذات حق، يك فيض است كه ابدي و ازلي است؛ زيرا ابد با ازل همراه است.
54':48''
128
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 بسیاری خواستند از راه ابهام و اجمال در علم حق مسئله ربط حادث به قدیم را حل کنند. 2 زمان و مکان در نفس تحقق عینی شئ دخالت ندارد. 3 علامه طباطبائی رضوان الله علیه مراتب علّی را به عنوان اغلب گرفتند در حالیکه هزار جور سلسله علّی داریم. 4 آن اولیایی که در مجرای مشیت حق قرار گرفته‌اند اگر کلمه‌ای از غیب می‌گویند از باب ناچاری است. 5 مسئله حرمت اختصاصی به ضرر دخانیات ندارد بلکه هر چیزی که ضرر قابل توجهی داشته باشد حکم حرمت دارد. 6 مسائلی در مورد شبیه سازی و حکم آن. 7 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه در شرح سوره یس: عن قریب خواهد آمد که از سلول پوست یک انسان می‌سازند. 8 تطبیق کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه با شرایط روز "روسها خائنند و قابل اعتماد نیستند"
01:33':10''
142
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 در بحث علم به اینجا رسیدیم که نفس علم عنائی مساوی با معلوم خارجی است و آنها که از مقام علم حضرتِ اجمال در قبال مقام تفصیل که معلوم خارجی است تعبیر آورده‌اند در واقع اثبات جهل کرده‌اند. 2 علم بدون معلوم خارجی معنا ندارد. 3 علم عنائی حق به تمام امور و نفس تحقق خارجی مادیات و زمانیات تعلق می‌گیرد و علم به عدم و معدوم هم مستحیل است. 4 رویت خارجی اشیاء چه در مرتبه مثال و چه در مقام شهادت و ماده به یک میزان است و احساس واقعیت در هر دو به نسق واحد است. 5 تصرف ولی خدا در اشیاء در واقع در جنبه مثالی آنهاست و انعکاس این تصرف در خارج و ماده ظاهر می‌شود. 6 برای شخص رائی، برزخ و خارج یکی است و یک وجود است و بین انسان و صورت برزخی و حقیقت خارجی، وحدت برقرار می‌شود و این اتحاد بیرون آمدن از قانون زمان است. 7 علم حق به اشیاء از نفس خود اشیاء جدا نیست یعنی بین علم حق به موجود با خود موجود جدایی وجود ندارد پس غلط است بگوئیم خدا به اشیاء علم دارد لذا اجمال و ابهام در علم حق راه ندارد. 8 مقصود حافظ علیه الرحمة از این شعری که می‌فرماید: "این همه عکس می و نقش مخالف که نمود یک فروغ رخ ساقیست که در جام افتاد" تمام موجودات اعم از ماده و مجرد است که به یک اراده تحقق یافتند. 9 توالی اراده و تعدد آن در ذات حق مستحیل است. 10 تمام نظام عالم حکم واحد و مجموعه واحدی را دارد که به علم واحد در علم عنائی قرار دارد و علم او هم ازدیاد ندارد
01:08':23''
96
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 صور علمیّه در صُقع ربوبی در مقام اسماء و صفات به نحو قدیم قبل از تحقق خارجی موجود بوده‌اند. 2 صور تمام اعیان چه به نحو کلی، چه جزئی در علم عنائی حق وجود دارد و اختلافش با ذات اختلاف علّی و معلولی است. 3 حکایتی از مردانگی کمال‌الملک. 4 قضیه‌ای آموزنده از کرامت و بزرگی مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه. 5 بین صور و ذی‌الصور بینونت معنا ندارد و این صور جنبۀ علّی دارند نسبت به اعیان خارجیه و بین علت و معلول هم بینونت معنا ندارد. 6 توالی اراده در ذات حق مستحیل است. 7 در علم عنائی حق توجه به این نکته ضروری است که انفکاک بین صور علمیه و اعیان خارجیه محال است و تمام شبهات از اینجا ناشی می شود. 8 در ذات حق اطلاع بر صورت اشیاء مساوی با اطلاع بر عینیّت اشیاء است.
53':34''
184
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه: برکت در نشستن بر روی زمین است. 2 کلام بزرگان و فلاسفه در باب علم عنائی حق ناظر به افتراق بین صور علمیه و تعینات خارجیه است. 3 در اینکه صور علمی اشیاء در علم حق وجود داشته شکّی نیست. 4 زمان و مکان دو امر اعتباری بیش نیست. 5 تعریف و ماهیت زمان از نظر فلسفی. 6 ذات حق تعالی در خود مرور و گذشت را احساس نمی‌کند، زیرا او اول ندارد. 7 سرّ نزول قرآن دفعةً واحدة در قالب تمثیل. 8 ظهور علم عنائی حق در عوالم مختلف از مثال و ملکوت.
33':32''
67
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلّم و حضرت امیر علیه‌السلام در جنگها از همه به دشمن نزدیک‌تر بودند. 2 مُثُل افلاطونی ریشه در علم عنائی حق دارد و آن عبارت است از تحقّق صور عینیۀ خارجیه به صورت علمیه در ذات حق در مقام اسم. 3 رؤیت در مثال و برزخ به قدری قوی است که گاهی رائی خَلط بین رؤیت ظاهر و باطن می‌کند. لذا مرحوم انصاری رضوان الله علیه فرمودند: اغلب حکایات مرحوم حاجی نوری در نجم‌الثاقب در مکاشفه رخ داده است. 4 در علم انسان به اشیاء خارجی، نفس تعین خارجی به عنوان یک علم حضوری برای انسان حاصل می‌شود گر چه منشأ آن به واسطۀ علم حصولی است. پس بنابراین مآل علم حصولی به علم حضوری خواهد بود. 5 چنانچه در علم به اعیان خارجیه مثال متصل انسان با اعیان خارجیه ارتباط برقرار می‌کند همانگونه که در وجود ذهنی گفته شد، در باب مکاشفات هم مطلب از همین قرار است. 6 در مکاشفات، نفس نیازی به عبور از ماده ندارد، دفعةً خود صورت را ادراک می‌کند یعنی آن مبدئیّت مادّی از اول منتفی است. 7 در هر دو قسم از ادراک ظاهری و باطنی، اتصال مثالین صورت گرفته است. 8 نفس می‌تواند خلق صور ذهنیه و نفسانیه کند و به عنوان وجود خارجی وانمود کند. بیان حکایتی از اختلاف فتوا در دو شرایط مختلف، در همین راستا. 9 مجتهد باید به عالم ملاکات رسیده باشد و نفس او به ملکوت متصل شده باشد. 10 قضیه‌ای در رابطه با شخصی که مدّعی رؤیت امام زمان علیه‌السلام بود. 11 کلام مرحوم حداد رضوان الله علیه: آن فردی نزدیک‌تر است که خود را به توحید نزدیک‌تر احساس کند. 12 علّت قرائت مرحوم حداد و انتخاب ایشان شعر مثنوی را در اولین ملاقات با مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیهما.
01:26':14''
77
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 آنچه که باعث شد انبیاء در تبلیغشان موفق شوند عمل آنها بود که از صفای باطن آنها حکایت می‌کرد. 2 بزرگان در سخت‌ترین شرایط و موارد خطر اصل را رها نمی‌کردند، زیرا در تمام اینها خدا را می‌دیدند. 3 مُثُل افلاطونیه به سلسله علل طولیه برمی‌گردد. 4 صرف اینکه مطلبی از حکمای یونان به دست ما رسیده باشد نباید باعث استبعاد گردد. 5 وقتی من رسالۀ صلوة الجمعه مرحوم آقا را تحشّیه زدم فقط امام صادق علیه‌السلام مدّ نظرم بود و بس. 6 اولیاء الهی گاهی تأدباً آن حقیقت را در مقام ظهور نمی‌آورند تا با امام معصوم اشتباه نشوند. 7 مُثُل افلاطونیه به سلسلۀ علّی از علم عنائی حق برمی‌گردد. 8 اگر ولیّ خدا تعمداً و تأدباً در یک جا اشتباه کند، صد جای دیگر درست عمل می‌کند تا شخص برای رسیدن به حق دچار تزلزل نشود.
01:17':55''
120
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه: ما چند برابر آنچه را که لازم بود برای تربیت افراد صحبت کردیم. 2 کلام مرحوم آخوند در عدم اندراج نفس تحت مقولۀ جوهر و اشکال علامه طباطبائی رضوان الله تعالی علیه. 3 نقد مرحوم علامه طباطبائی بر مرحوم آخوند وارد نیست. 4 کلام مرحوم شیخ اشراق در انیّت صرفه نفس تام و تمام است، گر چه این حرف را در مادیات هم می‌توان جاری نمود. 5 اینکه بزرگان مانند مرحوم آخوند و شیخ اشراق قائل به عدم اندراج نفس تحت مقولۀ جوهر هستند، بی‌جهت نبوده؛ زیرا حق انیّت صرف است و انیّت خود را در تمام مراتب حفظ می‌کند. زیرا اقتضای ذاتی اوست و ماهیات هم نفس‌الوجودند و این مطلب همان حلقۀ مفقودۀ بین ماده و مجرد است. 6 قضیه‌ای از بی‌هوا بودن مرحوم میرزا محمد تقی شیرازی در حال نماز جماعت و قابلیّت او برای مرجعیت. 7 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه: اگر نبود ملاقاتمان با امثال علامه طباطبائی، معلوم نبود ما با آنچه را که دیدیم، می توانستیم به مسیر خود ادامه دهیم!
01:17':11''
218
0
سریال برادر جان یکی از سریال‌های است که تلویزیون و شبکه سه برای ماه رمضان ۹۸ در نظر گرفته‌اند این سریال را محمدرضا آهنج کارگردانی می‌کند و نویسنده سعید نعمت الله است محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده این سریال است موضوع این سریال در مورد هر چند برادر است که به موضوع حق الناس می‌پردازد و در میانه راه به دلیل حق الناس اختلافاتی رابطه ای برادر ها به هم ریخته است؛ تیتراژ این سریال زیبا با صدای «سالار عقیلی» در دسترس شما مخاطبان گرامیست
03':41''
1029
0
قسمت ششم نمایش‌نامه صوتی «لحظه» | نویسنده و کارگرادان: زهرا کلیدری؛ تدوین: فاطمه حیدری؛ صدا بازیگران: علی زکریائی، آرش جوان، شاهین نورائی، زهرا کلیدری و سیدمحسن محمودی؛ عکاس: مصطفی حقانی؛ طراح پوستر: روح الله محجوب <br> جلالی تصمیم می‌گیره قبل از رفتن به جلسه دادگاه و پیگیری روند اداری شکایتش به آدرسی که اون فرد ناشناس براش فرستاده بود بره و ته و توی قضیه پیشنهاد میلیونی حق السکوت رو دربیاره؛ وارد برج میشه؛طبقه نهم، اتاق ده، دستگیره در اتاق رو می‌چرخونه که یهو وارد صحنه کربلا می‌شه و خودشو در لباس عمر سعد می‌بینه و از نویسنده حکایت می‌خواد که جنگ رو متوقف کنه یا سرنوشت زشت این روسیاهی رو از کتاب تاریخ حذف کنه که....
06':59''
302
0
استاد ستوده نیا در این برنامه درباره روش های قرائت قرآن کریم توضیح می دهند.<br> اگر کسی بخواهد قرآن را عربی بخواند باید با علم تجوید آشنا شود.در ابتدای سوره پس از اعوذبالله باید بسم الله گفته شود.فقط سوره توبه بسم الله ندارد.بسم الله در ابتدای سوره حمد یک آیه محسوب می شود ، اما در سایر سوره ها اینگونه نیست.<br> قرائت قرآن ممکن است به چند روش انجام شود :روش تحقیق ،روش تدویر ، روش حدر ...که در این جلسه درباره آن صحبت می کنیم.روش تحقیق یعنی حق چیزی را ادا کردن.در این روش کند و بدون عجله قرآن می خوانیم.<br> در صوت ادامه روش ها را بشنوید ... .
10':21''
430
0
سخنرانی استاد «حسین انصاریان» با موضوع «توحید»؛ روز ششم محرم: عقل، گوهری ارزشمند در شناخت حق، تهران_بیت آیت الله علوی تهرانی، محرم 97
51':05''
176
0
جلسه 1 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«حیات انسان، دارای مراتب و مراحلی است. پایین ترین مرحله حیات انسان، همان حیات دنیایی و نفسانی است. هوای نفس، تثبیت کننده حیات دنیایی است. هرقدر هوای نفس در انسان شدیدتر باشد، حیات نفسانی و دنیایی اش قوی تر خو.اهد بود و به همان اندازه از حق و حیات بالاتر محجوب تر خواهد بود»
36':30''
8387
4
0
جلسه 3 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«انسان در حیات دنیوی از حق محجوب است و این وجهه نفسانی حجاب برای مرتبه بالایی و حیات برتر اوست و راه نجات از این حجاب، ریاضت یا همان سلوک الی الحق و مبارزه با هوای نفس است»
35':59''
1811
2
0
جلسه 21 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«ادامه مبحث صله رحم و حق ارحام و نیز حقوق همسایه و اهمیت مراعات حق همسایه. یکی از مهلکات برای سالک، پیگیری عیوب دیگران اسن و گاهی سالک به این کارش رنگ شرعی می دهد که از ظرایف مکر و حیله نفس انسان است»
39':58''
732
1
0
جلسه 32 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«یکی از رذیله های نفسانی که برای سالک مهلک است، جاه طلبی و شهرت طلبی است. در درون هر انسانی این خصلت هست که قلوب دیگران را تسخیر کند ولی سالک باید نظرش فقط به رضایت حق تعالی باشد»
27':01''
710
1
0
جلسه 48 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«بیان صورت باطنی غضب بی جا و اینکه رابطه بین عبد با حق را قطع می کند. غضب آنچنان باطن سالک را بهم میریزد که بعد از فروکش کردن خشم، تا مدتها طول می کشد تا سالک دوباره به حالت عادی برگردد و لو اینکه توبه کرده باشد»
37':52''
622
0
جلسه 50 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«ادامه بحث غضب و چاره جویی برای مقابله با غضب. بعضی مواردی که اشاره می شود: مبارزه با عجب و کبر و اجتباب از مزاح و شوخی بی جا و تذکر این نکته که دفع غضب مستوجب رضوان حق تعالی می شود و چهارمین راه، سالک باید در همه کارها و حرکات، تامل و فکر و عاقبت اندیشی کند»
47':38''
606
0
جلسه 67 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«علم دو نوع است یا اکتسابی است یا موهبتی. علم موهبتی همان یقین است که سه مرحله دارد علم الیقین و عین الیقین و حق الیقین»
43':39''
246
0
جلسه 68 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«ادامه مبحث یقین و مراتب یقین. مرحله سوم حق الیقین است و آن همان هرتبه فناءفی الله است و مرتبه اتم و اکمل آن مختص رسول اکرم(ص) می باشد»
42':47''
185
0
جلسه 74 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«نفس انسان چیست و انسان کدام نفس را می پرستد؟ شرک خفی همان دیدن نفس و محجوب بودن از حق است. سالک باید در مسیر فنای در حق قدم بردارد»
45':46''
261
1
0
جلسه 76 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«تا انسان چشم کثرت بین داشته باشد، از شرک خفی نجات پیدا نمی کند. باید دست ربوبیت حق متعال را مشاهده کرد. شرک در محبت هم برای سالک بازدارنده است»
32':04''
163
0
جلسه 100 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«نمونه هایی از تجلیات اسمائی بر انبیائی همچون حضرت نوح و لوط و عیسی و موسی و نیز اشاراتی از تجلیات اسمائی که بر رسول اکرم(ص) شده بود. اثرات دم اولیاء برای سالکین راه حق بسیار حیاتی و مهم است»
43':28''
226
0
جلسه 108 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«انواع و مراتب کشف ابصاری و گمراهی ها و ضلالتها در کشف ابصاری که وهم و خیال و شیطان کشف انسان را آلوده کرده و از مسیر حق منحرف می کنند. سالکینی که در مراحل ابتدایی هستند باید خیلی مراقبت کنند»
17':33''
168
0
جلسه 119 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«ولایت خداوند متعال بر مومنین و اسرار آن و اینکه مومن چگونه تحت ولایت خداوند متعال قرار می گیرد. اگر انسان اراده اش فانی در اراده حق شود، تحت ولایت او می شود»
27':46''
61
0
جلسه 120 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«سالک در مسیر سلوک با ولایت حق طی طریق می کند. ارتباط سالک با حق، به وسیله دل است. میل به سوء و بدی بسیار مهلک است. برای استغفار بهتر است اول به حضرت رسول اکرم (ص) متوسل بشویم»
25':55''
161
0
جلسه 122 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«در راه حق و سلوک دراین مسیر خطراتی هست که باید سالک اهل دعا باشد و خالصانه و مجدانه از حضرت حق طلب کند که از این مسیر حق منحرف نشود»
29':02''
199
0
جلسه 124 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«برخی هدایتهای خاص الهی، مخصوص مجاهدین در راه حق است. مجاهدت علمی و عملی زمینه را برای دریافت آن هدایتها آماده می کند. اگر انسان اهلیت داشته باشد، برخی تجلیات بهشت و جهنم برزخی و تمثلات ان عالم را در همین دنیا مشاهده خواهد کرد»
26':48''
204
0
جلسه 133 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«موانع سلوک بسیار است ولی در اینجا به ده مورد اشاره می کنیم مثل نشستن با اهل باطل، دروغ گفتن در محضر خدای متعال، قساوت دل، حقیر شمردن حق خدا، سبک شمردن عبودیت و ...»
49':02''
372
0
جلسه 141 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«سالک باید مراقب باشد تا ایمانش به ظلم و شرک آمیخته نشود. دوام در ذکر حق تعالی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است»
36':59''
161
0
جلسه 146 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«انسانها در حجاب غلیظ دنیا طلبی هستند و در سوره تکاثر به این معنا اشاره شده است. اگر انسان به تکاثر مبتلا شود، در دنیا فانی می شود و از حق به کلی دور می شود»
26':17''
103
0
جلسه 149 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«قانتین باطنشان صلاح قرب به حق را پیدا می کنند. تشکیک شیطان برای مومنان بسیار آفت بزرگی است. امام حسین علیه السلام در دعای عرفه یک حاجت بسیار مهم دارد و آن نجات از آتش جهنم است»
28':53''
125
0
جلسه 151 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«از همان ابتدا که شیطان از درگاه حق تعالی اخراج شد، مبنای کارش را زینت دادن عمل بندگان خدا قرار داد تا آنها را مغرور به خود کند و بفریبد»
35':23''
177
0
جلسه 152 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«شیطان انسان را تا لحظه آخر رها نمی کند و به هر طریقی که شده می خواهد انسان را از مسیر حق بازدارد و یکی از راه های این کار تسویل و تزیین کارهای زشت است در نظر سالک. شیطان کارهای انسان را مقابل او زینت می دهد»
29':13''
203
0
جلسه 153 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«یکی از راه هایی که شیطان انسان را فریب می دهد، زینت دادن اعمال زشت اوست. مطلب بعدی این است که انسان نسبت به وصال حق و رسیدن به او حریص و بی تاب است ولی در این دنیا با انواع وساوس شیطانی، منحرف می شود ولی نمازگزاران مستثنا هستند»
32':46''
185
0
جلسه 155 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"پیرامون«خدای متعال در قرآن کریم آیه 23 سوره حشر با اشاره به اسم مومن، اشاره به سری از اسرار ربانی می کند که بسیاری از معارف و اسرار الهی، مختص شریعت محمدی است مثل فناء فی الله و در راه بازگشت به سوی حق بسیاری از خطرات، انسان را تهدید می کند. برای ایمن شدن از این خطرات باید تحت اسم مومن الهی قرار بگیریم»
28':18''
131
0
جلسه 163 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"در سال 1367 پیرامون«راه رسیدن به یقین و ایمان قلبی، عبادت و مجاهده شرعی و قلبی است. مراتب یقین، علم الیقین و عین الیقین و حق الیقین است»
24':08''
108
0
جلسه 166 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی" در سال 1367 پیرامون«انسان برای زنده شدن دلش، باید با نفسش مخالفت کند و برای این راه، ابتدا با ترک معصیت باید شروع کند. رسول اکرم(ص) با آن عظمت و با مقام عصمتی که داشت، از معصیت حق تعالی بسیار خوف داشتند»
27':29''
89
0
جلسه 169 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی" در سال 1367 پیرامون«خدای متعال در آیه 30 سوره روم در مورد فطرت و خلقت اولیه فرموده است که فطرت همه انسانها را براساس توحید خلق کرده است. ذکر خدا، یکی از بهترین نعمتهایی که حضرت حق به انسان هدیه کرده است. ذکر معانی متفاوت و مراحل و مراتب متفاوتی دارد»
30':10''
132
0
جلسه 172 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"در سال 1372 پیرامون«خدای متعال در آیه 76 سوره آل عمران بیان می دارد کسانیکه به عهدشان وفا کنند، خدای متعال عشق و محبت خود را در دلهای آنان می اندازد و آنها مجذوب حق تعالی می شوند»
26':40''
78
0
جلسه 173 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی"در سال 1369 پیرامون«راه هایی که می تواند انسان را به خدای متعال برساند، تجلی اسماء الهی در قلب سالک است که با جاهده سالک محقق می شود. خوف از حق و مراتب آن در این مقام نقش بسزایی دارد»
27':43''
131
0
جلسه 175 از سلسله برنامه های کیمیای وصال، درس اخلاق حضرت "آیت الله محمد شجاعی" درسال 1368 پیرامون«خلق عظیمی که خداوندمتعال در قرآن کریم سوره قلم، رسول اکرم(ص) را با آن معرفی می کند، همان عشق و محبتش است نسبت به حضرت حق که هیچ کس از ایشان نتوانست سبقت بگیرد»
30':43''
205
1
0