گنجینه صوتی تبیان

لطفا منتظر باشید ...
پنهان کردن پلیر
صوت تبیان بارگذاری صوت

جستجو

به ترتیب

عنوان جدیدترین امتیاز بیشترین نظر پربازدید

مدت فایل

کمتر از 5 دقیقه بین 5 تا 15 دقیقه بین 15 تا 30 دقیقه بیشتر از 30 دقیقه همه موارد
تعداد نتایج : 4662
دانلود و پخش آنلاین سوره انسان با تلاوت قاری عرب زبان؛ خالد الجليل.
05':08''
916
0
دانلود و پخش آنلاین تیتراژ انیمیشن «پی بودی و آقای شرمن»؛ آقای پی بودی سگی است که با توجه به انسان نبودنش، بسیار عالم است و اختراعات زیادی کرده است و در شهر بسیار معروف است. او پسر بچه‌ای را به نام شرمن به فرزندی خود می‌پذیرد
03':21''
349
0
دانلود و پخش آنلاین آهنگ «انسان و جنگ» حامد حنیفی؛ موسیقی بی کلام
03':35''
359
0
دانلود و پخش آنلاین نسخه صوتی ترجمه فارسی قرآن کریم، سوره انسان با ترجمه استاد محمد مهدی فولادوند.
04':35''
3979
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه کودکانه «نپاسداران»؛ای خون بهای شهیدان پرثمر نهال ایمان ای شعله های فروزان جلوه ی خروش انسان
02':57''
179
0
دانلود و پخش آنلاین ترتیل جزء بیست و نهم قرآن کریم توسط حنانه خلفی، نخبه نوجوان؛ شامل سوره‌ های مُلک، قلم، حاقه، معارج، نوح، جن، مزمل، مدثر، قیامت، انسان و مرسلات.
54':59''
2017
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه کودکانه «انقلاب اسلامی»؛ ای خونبهای شهیدان پرثمر نهال ایمان، ای شعله های فروزان جلوه ی خروش انسان
03':02''
265
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه کودکانه «لالایی فارس - رویای کوچ» لالا لالایی، فرزند زیبا،قهرمان من، انسان فردا،شب شد دوباره، ماه مهربون، داره می‌تابه، از تو آسمون
05':14''
6398
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 حقايق ذهنيه وجودات مجرده هستند و ارتباط دو تعيّن خارجي با يكديگر فقط بر اساس علم و ادراك و شهود است و خود تعيّنات خارجي هيچ ارتباطي با هم ندارند بلكه فقط جنبۀ واسطيت دارند. 2 برگشت تحقق صورت ذهني به مثال منفصل اوست كه همان ربط مثال متصل انسان است با آن مثال منفصل كه به واسطۀ آن ارتباط مثالي است كه صورت تجردي انسان نسبت به موجود خارجي متحقق مي‌شود. 3 آثار خارجي مثالي بر اعمال خارجي مترتب نيست بلكه نفس نيّت و عزم و اراده دائماً آثار مثالي ايجاد مي‌كند. 4 غيرت را نبايد در قبال عبوديت قرار داد. 5 پوشاندن صورت زن در حج جايز نيست. 6 واقعيت حج يعني خروج از تعلقات بشري. 7 بزرگ‌ترين خطر براي سالك اين است كه آرامش او تعطيل باشد و طمأنينه و سكون را از دست بدهد؛ لذا استفاده مستمر و غير صحيح از تلفن همراه براي سالك بسيار مضر مي‌باشد. 8 جرياني از مرحوم علامه طهراني رضوان الله عليه در رابطه با خواب و روياي مرحوم آية الله خوئي در مورد احوالات مرحوم آية الله سيد ابوالحسن اصفهاني در عالم پس از مرگ. 9 وهن اسلام و تشيّع فقط در نوشتن مقالۀ الحادي خلاصه نمي‌شود.
54':16''
1052
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 قضيه‌اي راجع به يكي از اساتيد و مرد روستايي. 2 بين صور علميه در علم عنائي و بين اشياء خارجي حدّ فاصلي وجود ندارد. 3 گذشته و آينده براي كساني كه پرده از جلوی چشمانشان برداشته شده است معنا ندارد زيرا مطالب را در خود به نحو علم حضوري مي‌يابند. 4 استصحاب حكم نسبت به آتي، از مواردي است كه بايد روي آن بحث شود. 5 آنچه را كه بعضي در توجيه كلام افلاطون گفته‌اند كه مراد از مُثُل، كلّي طبيعي است كه در وعاء علم الهي مانند كلي ذهني به نحو مطلق وجود دارد، اين توجيه ناتمام است چنانچه مرحوم آخوند مي‌فرمايند. 6 مقصود از مُثُل، كلي سِعي مي‌باشد كه وجود خارجي و عيني دارد، چنانچه در روايات و آيات و نحوه توفّي ملائكه و مراتب آن اين مسئله به چشم مي‌خورد. 7 آنچه را كه ما در مورد توفّي ملائكه گفتيم و برداشت مُثُل افلاطونيه از آن نموديم، همين مسئله را افلاطون در مورد انسان و حيوان و ساير موجودات قائل است كه داراي يك حقيقت كليه هستند كه آن حقيقت باعث نزول تمام مقيدات خارجي مي‌شود. 8 نفس مبارك پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم و امام معصوم عليه‌السلام و همين طور وليّ خدا به ماسوي الله احاطه علم حضوري دارند و با اين معنا علم غيب امام كنار مي‌رود بلكه معنا دقيق‌تر و رقيق‌تر مي‌شود زيرا تماماً حضور است و بس. 9 مسئله مثل افلاطونيه را در روايات به صور مختلف مي‌توان يافت. 10 افلاطون مي‌فرمايد: مُثُل، سعه و اطلاق دارند (وجود خارجي سعي، نه وجود خارجي جزئي و محدود)
01:01':20''
278
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 كلام مرحوم علامه طهراني رضوان الله تعالي عليه: بركت در نشستن روي زمين است. 2 جلوس در زمين هنگام مطالعه يك امر اعتباري نيست بلكه يك واقعيت است و آن ربط انسان با حقيقت و نزول اسم عليم حق در ذهن است. 3 نكاتي چند در مورد وصيت اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حاضرين پيرامون زنان. 4 شعائر ديني بايد طبق سنت و روش بزرگان باشد و امام حسين عليه‌السلام نبايد از صراطیت به موضوعيت تبديل شود. 5 در معناي سفينة النجاة و صراطيّت امام حسين عليه‌السلام. 6 تمام حركات امام حسين عليه‌السلام حساب دارد قيام و قعودش، حركت و وقوفش؛ چنانچه ده سال با معاويه نجنگيد. 7 داد و فرياد زدن در عزاداري و هيئات و گِل بر سر زدن و پابرهنه دويدن در روش اولياء دین نبوده و نيست. 8 آنچه در روايات داريم مقتل خواندن و بكاء و تباكي و ابكاء است و بس و نبايد احساسات مخاطبين را در اختيار گرفت و به هر نحو ممكن مجلس را منقلب نمود زيرا گريه بايد از روي فهم باشد نه احساس. 9 اشعار در مجالس مصيبت نبايد موجب وهن امام عليه‌السلام شود بلكه باید حكايت از ارزشهاي والاي حضرت كند. 10 كلام مرحوم علامه طهراني رضوان الله تعالي عليه: اگر سيدالشهداء در صحراي محشر بدن پاره پاره علي ‌اكبرش را در دست بگيرد و بگويد: من براي شما و دين و عدالت چنين كردم، شما براي صلاح و هدف خود چكار كرديد، ما چه جوابي داريم؟! 11 در منزل امام رضا عليه‌السلام هنگام صرف غذا وقتي سفره پهن مي‌شد تمامي افراد يكسان بودند و سر يك سفره مي‌نشستند؛ درجه يك و دو نداشت تا جدا شوند.
01:17':59''
3865
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 مقصود از علوم استناره قلب و اناره به خلق است. 2 انسان در مسير ضلالت به جائي مي‌رسد كه شيطان براي اغواء او كم مي‌آورد و از شيطنت او در عجب مي‌ماند. 3 علومي كه انسان فرا مي‌گيرد بايد در قلب تمكن پيدا كند و الاّ هيچ فايده‌اي ندارد و نقل قضيه‌اي در همين راستا. 4 آن كسي كه حقيقت در قلب او رسوخ نكرده با یک فرد يهودي تفاوتي ندارد، گرچه دعوت به نور و هدايت كند. 5 نقل قضيه‌اي از مرحوم هداية الله غروي تبريزي راجع به شيخ علي هندي از معدود مجتهدين نجف. 6 معاصي منحصر به ظاهر نيست. ابوحنيفه و عمر سعد و امثال اينها به مراتب آلوده‌ترند، زيرا باطن را آلوده كردند. 7 كلام مرحوم علامه طهراني رضوان الله عليه در وقتي كه عده‌اي پيشنهاد مي‌دادند براي عمل جراحي به خارج برويد: من چگونه از پيشگاه امام رضا عليه‌السلام بيرون بروم و در بلاد كفر خود را به دست يك مشت افراد بي‌دين و شراب‌خوار بسپارم در حالتي كه مُبلّغ دين هستم، فرداي قيامت جواب امام صادق عليه‌السلام را چه بدهم؟! 8 سفر مرحوم علامه طباطبائي رضوان الله عليه به همراه مرحوم مطهري به خارج از باب تقاضاي مرحوم مطهري بود و الاّ شخص ايشان مايل نبودند؛ البته اگر مرحوم علامه طهراني رضوان الله عليه بودند، با وجود تقاضا نمي‌پذيرفتند.
01:20':28''
160
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 بسیاری خواستند از راه ابهام و اجمال در علم حق مسئله ربط حادث به قدیم را حل کنند. 2 زمان و مکان در نفس تحقق عینی شئ دخالت ندارد. 3 علامه طباطبائی رضوان الله علیه مراتب علّی را به عنوان اغلب گرفتند در حالیکه هزار جور سلسله علّی داریم. 4 آن اولیایی که در مجرای مشیت حق قرار گرفته‌اند اگر کلمه‌ای از غیب می‌گویند از باب ناچاری است. 5 مسئله حرمت اختصاصی به ضرر دخانیات ندارد بلکه هر چیزی که ضرر قابل توجهی داشته باشد حکم حرمت دارد. 6 مسائلی در مورد شبیه سازی و حکم آن. 7 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه در شرح سوره یس: عن قریب خواهد آمد که از سلول پوست یک انسان می‌سازند. 8 تطبیق کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه با شرایط روز "روسها خائنند و قابل اعتماد نیستند"
01:33':10''
142
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 بیان فتوای بعضی از آقایان در خصوص کشف حجاب و نقد و اشکال بر آن. 2 بیان اهتمام و عرق دینی بزرگان نسبت به حجاب. 3 هر شی دارای مثال خاص خود است و همان مثال جنبه علّی نسبت به او دارد. 4 افرادی مانند طیب ظاهرشان آلوده بود اما باطن‌شان صاف بود. 5 نقل حکایتی بعد از زمان مرحوم آیت الله حکیم در تعیین مرجعّیت. 6 کلام مرحوم سید احمد کربلائی رضوان الله تعالی علیه در خصوص قبول مرجعیت: اگر جهنم رفتن واجب کفائی است من به الکفایه موجودست. 7 تشبیه عالم ماده نسبت به عالم مثال، به قطره نسبت به دریا در کلام معصوم علیه السلام. 8 بین حیثیت علی و مثال و بین معلول انفکاک و انفصال مستحیل است. 9 اضافه به صورت که مثال است موجب اضافه به ماده هم خواهد شد زیرا انفصال وجود ندارد. 10 همچنان که یک ولی خدا می‌توانند خلق ابدان کند، می‌تواند وجود فردای شخص را کنار وجود امروزش قرار دهد. 11 در خلق ابدان متعدده نفس با تمام ابدان نسبت مساوی دارد و علت آن هم این است که ماده ارتباطش با مثال یکی است یعنی اعمال مثال شده است. 12 اینکه رسول خدا صلی الله علیه و آله طبق نقل صحیح تشریف بردند در کربلا و خاک آوردند یعنی رفتن به کربلای پنجاه سال دیگر، نه کربلای الان، زیرا اگر رویت در مثال بود رویت مثال نیازی به این حرکت به سمت کربلا نداشت. 13 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه در تفسیر سوره یس: (حدود 40 سال پیش) عن قریب تکنولوژی به جایی می‌رسد که از سلول پوست انسان یک انسان کامل درست می‌کنند.
01:36':47''
111
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 در بحث علم به اینجا رسیدیم که نفس علم عنائی مساوی با معلوم خارجی است و آنها که از مقام علم حضرتِ اجمال در قبال مقام تفصیل که معلوم خارجی است تعبیر آورده‌اند در واقع اثبات جهل کرده‌اند. 2 علم بدون معلوم خارجی معنا ندارد. 3 علم عنائی حق به تمام امور و نفس تحقق خارجی مادیات و زمانیات تعلق می‌گیرد و علم به عدم و معدوم هم مستحیل است. 4 رویت خارجی اشیاء چه در مرتبه مثال و چه در مقام شهادت و ماده به یک میزان است و احساس واقعیت در هر دو به نسق واحد است. 5 تصرف ولی خدا در اشیاء در واقع در جنبه مثالی آنهاست و انعکاس این تصرف در خارج و ماده ظاهر می‌شود. 6 برای شخص رائی، برزخ و خارج یکی است و یک وجود است و بین انسان و صورت برزخی و حقیقت خارجی، وحدت برقرار می‌شود و این اتحاد بیرون آمدن از قانون زمان است. 7 علم حق به اشیاء از نفس خود اشیاء جدا نیست یعنی بین علم حق به موجود با خود موجود جدایی وجود ندارد پس غلط است بگوئیم خدا به اشیاء علم دارد لذا اجمال و ابهام در علم حق راه ندارد. 8 مقصود حافظ علیه الرحمة از این شعری که می‌فرماید: "این همه عکس می و نقش مخالف که نمود یک فروغ رخ ساقیست که در جام افتاد" تمام موجودات اعم از ماده و مجرد است که به یک اراده تحقق یافتند. 9 توالی اراده و تعدد آن در ذات حق مستحیل است. 10 تمام نظام عالم حکم واحد و مجموعه واحدی را دارد که به علم واحد در علم عنائی قرار دارد و علم او هم ازدیاد ندارد
01:08':23''
96
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلّم و حضرت امیر علیه‌السلام در جنگها از همه به دشمن نزدیک‌تر بودند. 2 مُثُل افلاطونی ریشه در علم عنائی حق دارد و آن عبارت است از تحقّق صور عینیۀ خارجیه به صورت علمیه در ذات حق در مقام اسم. 3 رؤیت در مثال و برزخ به قدری قوی است که گاهی رائی خَلط بین رؤیت ظاهر و باطن می‌کند. لذا مرحوم انصاری رضوان الله علیه فرمودند: اغلب حکایات مرحوم حاجی نوری در نجم‌الثاقب در مکاشفه رخ داده است. 4 در علم انسان به اشیاء خارجی، نفس تعین خارجی به عنوان یک علم حضوری برای انسان حاصل می‌شود گر چه منشأ آن به واسطۀ علم حصولی است. پس بنابراین مآل علم حصولی به علم حضوری خواهد بود. 5 چنانچه در علم به اعیان خارجیه مثال متصل انسان با اعیان خارجیه ارتباط برقرار می‌کند همانگونه که در وجود ذهنی گفته شد، در باب مکاشفات هم مطلب از همین قرار است. 6 در مکاشفات، نفس نیازی به عبور از ماده ندارد، دفعةً خود صورت را ادراک می‌کند یعنی آن مبدئیّت مادّی از اول منتفی است. 7 در هر دو قسم از ادراک ظاهری و باطنی، اتصال مثالین صورت گرفته است. 8 نفس می‌تواند خلق صور ذهنیه و نفسانیه کند و به عنوان وجود خارجی وانمود کند. بیان حکایتی از اختلاف فتوا در دو شرایط مختلف، در همین راستا. 9 مجتهد باید به عالم ملاکات رسیده باشد و نفس او به ملکوت متصل شده باشد. 10 قضیه‌ای در رابطه با شخصی که مدّعی رؤیت امام زمان علیه‌السلام بود. 11 کلام مرحوم حداد رضوان الله علیه: آن فردی نزدیک‌تر است که خود را به توحید نزدیک‌تر احساس کند. 12 علّت قرائت مرحوم حداد و انتخاب ایشان شعر مثنوی را در اولین ملاقات با مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیهما.
01:26':14''
77
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 در مورد انیّت صرفه نفس، می‌توان به قاعدۀ "حقیقة الشئ بصورته لا بمادته" اشاره کرد که مراد از صورت فصل اوست و جنس که ابهام دارد بدون تشخص و استقلال خارجی می باشد زیرا ابهام با تشخص منافات دارد. 2 تمام اعمال و رفتار ملائکه و تصرفات آنها در انزال مراتب فیض به موجودات طبق روایات در حال سکون و طمأنینه صورت می‌گیرد. 3 آیۀ «لایسبقونه بالقول و هم بامره یعملون» یعنی پشت تقدیر و مشیت الهی حرکت می‌کنند، و جلو نمی‌افتند. 4 شیاطین دائماً در حال اضطراب و تشویش هستند. 5 ما به این دنیا نیامده ایم تا ظهور حضرت را درک کنیم بلکه برای کمال آمده ایم. 6 آن انیّتی که مرحوم آخوند می‌فرمایند یعنی نظره انسان به همان حقیقت وجود است و وجود هم که نور محض است لذا ماهیات کنار می‌روند و نمی‌توانند آن نور و حقیقت را محبوس و مخفی کنند. 7 تمام عالم، حیّ و عاقل و ناطقند و حیّ از صفات ذاتی و لاینفک ذات است. بین حیّ و احدیّت فاصله‌ای نیست، به عکس علم و قدرت که لازمۀ ذات اند اما جنبۀ معلولی دارند و اسم حیّ بالاتر و قوی‌تر است و آثاری هم دارد که بر اسماء علیم و قدیر مترتّب نیست. 8 اولیاء الهی در مقام مراعات کثرت و ادب، مطالب را به اساتید خود منسوب می‌کردند. 9 قضیه‌ای در رابطه با شیخ محمدعلی کاظمی شاگرد مرحوم نائینی و قهر و غضب او نسبت به استاد خویش. 10 تأدّب مولانا نسبت به شمس و قضیه‌ای در همین راستا.
01:15':44''
114
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 مبانی مرحوم آخوند به واسطه غلبه حال و انکشاف نفس در حالات مختلف بوده است و این مسئله بسیار قابل دقت است که چطور غلبه حالات نفسانی در کیفیت تفکّر انسان تأثیر می‌گذارد؟! 2 ادراک انسان نسبت به حقایق علمیّه مخصوص فلسفه و عرفان، ناشی از کیفیت تشکّل نفس است؛ لذا بزرگان دستور به مراقبه داده‌اند، زیرا مراقبه برای شخص یک حالت استعداد و تهیّو در تلقّی معارف ایجاد می کند. 3 مرحوم حکیم در استمرار عدالت بعد از مرجعیّت، قائل به تبدّل موضوع هستند. 4 مرحوم آقای شیخ حسین حلّی روایت معروف (و اما من کان من الفقهاء...) را حاکی از مراتب عالیه طهارت می‌دانستند. 5 مرحوم علامه طباطبائی رضوان الله علیه می‌فرمودند: هر روز که مراقبه‌ام بیشتر می‌شود فکرم نسبت به مطالب تغییر می‌کند و این حرف را اواخر عمر می‌زدند. 6 تا انسان از مراتب توحید افعال و صفات عبور نکند و به عالم عماء و نور اسود نرسد به حقیقت وجود نخواهد رسید و اینجاست که بزرگان برای هر کدام از ائمه علیهم‌السلام خصوصیتی ممتاز از یکدیگر قائلند. 7 رشد مالک اشتر در کشتن معاویه نبود؛ لذا حضرت به او فرمود برگرد و اقدام نکن! 8 کمال امیرالمؤمنین علیه‌السلام در کشتن عبدود نبود بلکه در وقتی بود که همه ترسیدند و او خوف به خود راه نداد. 9 دشمن هم به صدق و صفای امیرالمؤمنین علیه‌السلام اذعان داشت. 10 ملاک مشروعیت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام خواست مردم نبود، زیرا درخواست، مشروعیت نمی‌آورد بلکه در مقام اجراء احکام و به دست گرفتن، تکلیف‌آور است آن هم نه برای هر فردی به بهانۀ تکلیف.
01:33':55''
85
0
آنچه امروز به شما عرض میکنم تحت عنوان «تحریف شخصیّت امام» است. آیا شخصیّت‌ها هم قابل تحریفند؟ معمولاً عنوان تحریف را و اصطلاح تحریف را درباره‌ی تحریف متون به کار میبریم؛ آیا شخصیّت‌ها را هم میشود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ی اینها برمیگردد به تحریف شخصیّت. شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسلهای بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد. امام را نباید به‌عنوان صرفاً یک شخصیّت محترم تاریخی مورد توجّه قرار داد؛ بعضی این‌جور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش میکنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین؛ بعضی میخواهند امام را این‌جور بشناسند و بشناسانند و این‌جور تلقّی کنند؛ این غلط است
04':01''
103
0
اسرار موفقیت
01:19':06''
250
0
درس اخلاق استاد صفایی
03':04''
164
0
آقا اباعبدالله الحسین(ع) می فرماید که عملی را که با اشتیاق انجام ندادی آن عمل را عمل خیر حساب نکن. خدا دوست دارد انسان دربارۀ خیر و خوبی‌ها شتابان باشد. مثلاً در نماز جماعت صف اول ثواب‌اش خیلی بیشتر هست. مردم باید شوق نشان بدهند برای صف اول ایستادن؛ نباید آنجا را محلّ تعارف قرار بدهند و تواضع. حالا نه اینکه متکبّرانه امّا مشتاقانه بیایند و اگر دو نفر با هم رسیدند یک نفر بیشتر جا نبود، حتی فرمودند قرعه بکشند. مؤمنین باید بگویند که آقا من اینجا بیشتر احتیاج دارم. شما حالا صف دوم هم ایستادید، ان‌شاءالله خدا به شما لطف دارد و شما وضع‌تان خیلی خوب است. من محتاج هستم باید بروم صف اول بایستم.
01':52''
977
0
بنده وقتی می‌شنوم «نزدیک شدیم به سال نو»، اول ذهنم می‌رود سراغ معنویتی که فراوان‌تر می‌شود. اساساً وقتی خدا نعمت می‌دهد، اساساً وقتی فضای خوب بهار می‌آید، چه انتظاری از انسان هست؟ اگر دیدید کسی این ایام نوروز بیشتر قرائت قرآن کرد تعجّب نکنید؛ خب معلوم است دیگر طبیعی است دیگر. وقتی همه با او مهربان‌تر شدند، طبیعت با او مهربان‌تر شده و همه با لبخند با همدیگر مواجه می‌شوند، همه سعی می‌کنند غم‌هایشان را پنهان بکنند، خدا به این مردم لطفش را بیشتر می‌کند.
04':23''
839
0
اعتقاداتی خوب است که حالت انسان رو خوب کند و باید نتیجه آن همین باشد.
04':45''
953
0
فراوان‌ترین حالی که خدا توی قرآن ازش گله کرده، حالت کفور است. انسان موجود ناسپاسی است. این را خدا می‌فرماید. ظاهراً همۀ انسان‌ها بهره‌ای از این ناسپاسی دارند. رسول خدا که آن همه گریه می‌کردند، بهشان می‌گفتند که آقا شما چرا اینقدر خودتان را زحمت می‌اندازید؟
04':05''
843
0
این عجلۀ بی‌جاست که انسان را دچار لطمه می‌کند. صبر کن، قیامت هم می‌رسد. کو مرگ؟ می‌خواهد مرگ را ببیند آدم بشود. صبر کن، مرگ هم می‌رسد. یا مثلاً بهش می‌گویی آقا این کار حرام را نکن، ضربه می‌خوری. می‌گوید من کو؟ انجام دادم ضربه نخوردم. صبر کن، ضربه‌اش هم می‌خوری. آقا این کار خوب را انجام بده، نتیجۀ خیرش را می‌بینی. کو؟ من ندیدم، یک‌بار انجام دادم. صبر کن، نتیجۀ خیرش را می‌بینی.
03':24''
910
0
ما انسان آفریده شدیم. هدفمان این نیست که خطا نکنیم. ما هدفمان این است که به خدا بپیوندیم. خطاکاری ما بهانۀ این ارتباط ما با خداست. بهانۀ قشنگی است. خیلی‌ها این حرف را قبول نمی‌کنند.
01':45''
638
0
یکی از پیشنهادهایی که دین برای مؤمنین دارد این است که شما اکثراً خودت را محکوم کن. کسی که خودش را همیشه متهم می‌کند، یک همچین انسانی دقیقاً نقطۀ مقابل جدل وایستاده. چون جدل ریشه‌اش بر می‌گردد به اینکه آدم بخواهد از خودش دفاع بی‌مورد بکند. بگرد از خودت عیب پیدا کن.
03':18''
647
0
در جنگلی سرسبز موش کوچک مغروری زندگی می کرد. موش های دیگر همیشه مراقب اطرافشون بودند اما او هیچ اهمیتی به خطرهای اطرافش نمی داد؛ گاهی پاهایش را به زمین می کوبید تا ببیند که زمین به لرزه می افتد یا خیر. او فکر می کرد از همه قوی تر است... کودکان با شنیدن این داستان می آموزند که داشتن غرور بیش از اندازه مانع تفکر و یادگیری چیزهای جدید در زندگی می شود؛ چرا که انسان مغرور فکر می کند از همه بالاتر است و همه چیز را می داند. این درحالی است که او کاملا در اشتباه به سر می برد و دیگران حساب خوبی رویش باز نمی کنند. داستان «موش و فیل» از افسانه های قدیم «آذربایجان» است.
16':50''
15642
0
نواهنگ| حجت الاسلام عالی | معنای «خیر و برکت» غیر از «نعمت» است، نعمت‌ها یه سری سرمایه و امکاناتی است که برای امتحان انسان‌هاست. گاهی انسان با این نعمت ها بهشتی می شود و گاهی تا قعر جهنم ... .
02':12''
784
0
آیا می دانید سیب جزء چه خانواده ای است؟آیا می دانید چه کسانی به نور حساس تر هستند؟آیا می دانید چند نوع میکروب در بدن انسان زندگی می کند؟قطعه ی صوتی که خواهید شنید از برنامه ی قطار قطار ستاره انتخاب شده است. در این قطعه ی صوتی شما با نکات جالب و آموزنده ای آشنا خواهید شد.
02':35''
565
0
متخصصان رفتارشناسی حیوانات می‌گویند حیوانات خاصی ممکن است به دلایل ناراحتی یا احساس درد به مانند انسان اشک بریزند ولی این واکنش دقیقاً مشابه با گریه‌ی انسان‌ها نخواهد بود و نمی‌توان آن را دقیقاً از نظر احساسی هم ردیف گریه‌ی انسان دانست.
01':41''
192
0
سخنرانی حجت الاسلام جعفرپور با موضوع «سکوی پرش انسان به سوی پروردگار»
01':38''
3565
0
سخنرانی حجت الاسلام صدیقی با موضوع «نشانه طاعت انسان در بُعد معرفت»
02':50''
2516
0
سخنرانی حجت الاسلام صدیقی با موضوع «یاور حقیقی انسان در مشکلات»
01':52''
550
0
سخنرانی حجت الاسلام صدیقی با موضوع «نشانه موحد بودن انسان»
02':51''
266
0
سخنرانی حجت الاسلام صدیقی با موضوع «شکننده زندان وجودی انسان»
02':55''
212
0
سخنرانی حجت الاسلام صدیقی با موضوع «هدف آفرینش»
02':22''
252
0
سخنرانی حجت الاسلام صدیقی با موضوع «عامل ارزش وجودی انسان»
01':51''
21
0
سخنرانی حجت الاسلام صدیقی با موضوع «احیاگر نسل انسان»
02':39''
321
0
سخنرانی حجت الاسلام صدیقی با موضوع «عامل اداره شدن انسان از سوی معبود»
02':13''
199
0
سخنرانی حجت الاسلام صدیقی با موضوع «دو سرمایه اصلی انسان در بازار آخرت»
02':26''
45
0
سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری با موضوع «تبیین وعده های خدا به انسان»
02':23''
161
0
سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری با موضوع «عامل پیدایی شب قدر برای انسان»
02':25''
321
0
سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری با موضوع «فرستاده های خدا به سوی انسان»
02':21''
103
0
سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری با موضوع «عامل طراوت وجودی انسان»
02':33''
125
0
سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری با موضوع «عامل ناکامی های انسان»
01':49''
102
0
سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری با موضوع «عامل نحسی یا مبارک بودن زمان»
02':35''
108
0
سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری با موضوع «نشانه ارزش هر انسان» با استناد به کلام امیرالمومنین (علیه السلام)
02':20''
207
0
سخنرانی حجت الاسلام صالحی خوانساری با موضوع «تقوا پیشه نکردن انسان ها»
02':05''
507
0