گنجینه صوتی تبیان

لطفا منتظر باشید ...
پنهان کردن پلیر
صوت تبیان بارگذاری صوت

جستجو

به ترتیب

عنوان جدیدترین امتیاز بیشترین نظر پربازدید

مدت فایل

کمتر از 5 دقیقه بین 5 تا 15 دقیقه بین 15 تا 30 دقیقه بیشتر از 30 دقیقه همه موارد
تعداد نتایج : 1758
«صالح بن وهب یزنی» نیزه بر تهیگاه او زد. حسین‌بن‌علی از اسب بر زمین افتاد به گونه راست. فرمود :«بسم الله و بالله و علی مله رسول الله» افتاد و برخاست. پادکست «۵۷ هرتز» از لحظه به لحظه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری - برگرفته از کتاب آه، بازنویسی ترجمه فارسی نفس المهموم نوشته شیخ عباس قمی رحمه الله علیه با ترجمه میرزا ابوالحسن شعرانی رحمه الله علیه و بازنویسی حضرت آقای یاسین حجازی حفظه الله تعالی. گوینده: مهدی طهماسبی
23':40''
157306
0
دانلود و پخش آنلاین آهنگ نفس نفس با صدای روزبه نعمت الهی؛ آهه شبایه سرده من چیزی نپرس از درد من وقتی خرابه حالو روزم، راهی ندارم بعد از این چیزی نمیپرسم ببین دارم تو آتیشت میسوزم.
04':18''
370
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه کودکانه «درخت سبز»؛درخت سبز شهر مـــــــا ، نفس نمیکشه چـــــــــرا آخ به چه روزی افتاده
01':58''
2459
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه کودکانه «سرو سبز تنها»؛ تو درختی بودی برگ و بارت همه سبز از نفس های بهار شاخسارت همه سبز، لاله زاری بودی تن و جانت همه سرخ هم صدا با رگبار واژگانت همه سرخ
03':39''
426
0
دانلود و پخش آنلاین یه عمریه نفس تو سینه دم میگیره با نوای کربلایی مهدی رعنایی؛ دلم میگیره، دیگه مسافرای اربعین توراهن، دلم میگیره، آقا یه عده منتظر به نیم نگاهن.
11':13''
1161
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه خاطره با صدای میثم ابراهیمی؛ میگیرن نفس منو خاطره هات، میگیره نفس من بدون هوات، منو تو خاطره خیلی زیاد.
03':34''
208
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه آخر منو به باد داد با صدای مهدی دارابی؛ تو هر نفس که از تو دورم زندگی جهنمه، روزگار من بدون تو یه ترس مبهمه.
03':33''
1502
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه کودکانه مسجد جمکران؛ ای همسفران، کعبه مقصود همینجاست ، جایی که توان یک نفس آسود همینجاست ، این مهبط نور است و سراپرده خورشید ، ساجد به همین ساحت و مسجود همین جاست
03':53''
3609
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه نفس عشق با صدای احسان خواجه امیری؛ من بی تو از اینجا بهشتم نمیرم، تو دستات بلرزه میتونم بمیرم.
03':02''
344
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه اینا یعنی عشق با صدای بابک جهانبخش؛ تو هر روزو هر لحظه هر نفس یه جور آدمی ولی باز عشقمی، تو قلبمی تو قلبمی اینا یعنی عشق.
04':15''
100
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه هوام دوباره پسه با صدای محسن چاوشی؛ دو روز دنیا برام قفس تر از قفسه، بهم نفس برسون هوا دوباره پسه.
04':28''
478
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه چالوس با صدای روزبه بمانی؛ یقین دارم عطرت تو اون نقطه هست تو هرجا که راحت نفس میکشم.
03':57''
160
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه نفس با صدای فرزاد فرزین؛ من عاشقت شدم یه روزو ترک نمیشه عادتم، هر وقت دلت هوامو کرد تو بارونا قدم بزن.
03':24''
115
0
دانلود و پخش آنلاین ترانه نفس گرم با صدای علی زند وکیلی؛ روز جدایی‌ات مرا یک نگه تو می‌کشد، وقت وداع کردنت بر رخ من نظر مکن.
03':48''
156
0
دانلود و پخش آنلاین نوحه « ای مستجاب توبه های آدم » حاج مهدی رسولی؛ یارب بقیه نفس پنج تن منم؛ زهرا علی رسول خدا و حسن منم!
08':57''
2202
0
دانلود و پخش آنلاین نوحه «یا حسین، نفس می کشم ...» سید مجید بنی‌فاطمه
04':11''
1244
0
دانلود و پخش آنلاین نوحه « نفس کرببلا » محمد حسین پویانفر به همراه متن شعر؛ آرزومه که یه روزم جنازم برسه کرببلا، نفس کرببلا
02':23''
76
0
لالا لالایی داره حال تلذی تو منو می کشه، لالا لالایی گل نازم الهی چشمای تو ز تو وا بشه، ای نور دل مادر نگرونه تو شدن همه، آروم باش نفس من عمو رفته سمت علقمه... با نوای مهدی سلحشور هیئت فاطمیون قم شب 7 محرم مسجد مقدس جمکران
03':11''
4113
0
ان کنت باکی لشی فبک علی الحسین، فبک علی الحسین مظلوم کربلا، علی تا آخرین نفس دربیعت توییم، ای عشق ما حسین ما ملت تواییم، دل زنده می شود با روضه های تو، ما کشته ی تواییم عالم فدای تو... با نوای میثم مطیعی |
05':14''
431
0
الفرار الفرار اکبر آمد شکار، آمده میدان خود پیغمبر الله اکبر، این جمال یل نام آور ، بر لبش ذکر علی یا حیدر، رقص شمشیرش تنین تکبیرش جنگ نفس گیرش شبیه حیدر بود... سینه زنی شور با صدای وحید شکری برای شب هشتم محرم سال 1398
03':17''
30620
0
رفتی با ذکر یا علی مدد، آتیش زدی به قلبم که زدی، ، حالا دارم دنبال تو می گردم کجایی ولدی، سخت پیدا کردنت اما غرق خون رد پای تو، می خورم زمین تا گم میشه بین هلهله صدای تو، دل پریشونم برا دل خونم شده یه بار نفس بکش... مداحی شور حمید علیمی در شب 8 محرم سال 98
04':34''
601
0
من مست توام باده و می در نکشم / منت ز نگار و یار دیگر نکشم/ پیش آر ز شوکران وصلت جامی / نامردم که اگر که یک نفس سر نکشم... مداحی زمینه با نوای جواد مقدم محرم سال 99 جلسه هفتگی هیئت بین الحرمین طهران
03':10''
6505
0
إن كُنتَ باكياً لِشَيء فَابكِ عَلَي الحُسَين/ فَابكِ عَلَي الحُسَين، مظلوم كربلا/ تا آخرین نفس، در بیعت توایم/ ای عشق ما حسین، ما ملت توایم / إن كُنتَ باكياً لِشَيء فَابكِ عَلَي الحُسَين/ فَابكِ عَلَي الحُسَين، مظلوم كربلا / در سختی و بلا، درمان ما تویی/ در قحطی یقین، ایمان ما تویی... با نوای میثم مطیعی مداح اهل بیت شب پنجم محرم سال 99 دانشگاه افسری امام علی علیه السلام
05':30''
521
0
ای علی اکبر حسین ثانی حیدر حسین / ای یل کرب و بلا، ای امید خیمه ها / ای شبیه مصطفی، ای علی اکبر حسین ثانی حیدر حسین/ ای نفس های حسین، یار رعنای حسین، ماه زیبای حسین/ ای علی اکبر حسین ثانی حیدر حسین بانوای حاج محمود کریمی
04':24''
2119
0
بسم رب النور نور کرب و بلا / نور شال عزا نور پیرهن سیاه / بسم رب العشق/ عشق شاه وفا / عشق شیر خدا قمر سپاه / السلام علیک ایها المولا / السلام علیک الیها الساقی / السلام عیلک ایها الکرار / سینه زنی از علقه شروع میشه با فاطمه / با نفس ام بنین محرمم تازه محرمه / پیرهنت رو پار کردند تو تنت ای وای / ای وای ای وای نواهنگ نوحه ی شور با نوای حاج محمود کریمی
03':38''
8014
0
مداحی پیش زمینه ی فَابْکِ عَلَی الحُسَین؛ ما کشته توایم با توای حاج میثم مطیعی، فابک علی الحسین مظلوم کربلا/ دل زنده می شود با روضه های تو/ ما کشته ی توییم عالم فدای تو/ تا آخرین نفس در بیعت توییم/ ای عشق ما حسین ما ملت توییم...
05':14''
3129
0
پدرم با اون نگاه مهربونش / همیشه یا علی بود ورد زبونش / خدا تا آفریدش / به خودش آفرین گفت / ازش آیه به آیه / واسه روح‌الامین گفت / تو شاه مردانی یاعلی /عشق زهرا، علی / علی مولا علی، نظری، یاعلی مولا / ساقی کوثری، نفس پیغمبری / شیر حق، حیدری، نظری، یاعلی مولا
03':27''
275010
0
تو شاه مردانی یاعلی، عشق زهرا، علی، علی مولا علی، نظری، یاعلی مولا، ساقی کوثری، نفس پیغمبری، شیر حق، حیدری، نظری، یاعلی مولا
03':27''
444810
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 حقايق ذهنيه وجودات مجرده هستند و ارتباط دو تعيّن خارجي با يكديگر فقط بر اساس علم و ادراك و شهود است و خود تعيّنات خارجي هيچ ارتباطي با هم ندارند بلكه فقط جنبۀ واسطيت دارند. 2 برگشت تحقق صورت ذهني به مثال منفصل اوست كه همان ربط مثال متصل انسان است با آن مثال منفصل كه به واسطۀ آن ارتباط مثالي است كه صورت تجردي انسان نسبت به موجود خارجي متحقق مي‌شود. 3 آثار خارجي مثالي بر اعمال خارجي مترتب نيست بلكه نفس نيّت و عزم و اراده دائماً آثار مثالي ايجاد مي‌كند. 4 غيرت را نبايد در قبال عبوديت قرار داد. 5 پوشاندن صورت زن در حج جايز نيست. 6 واقعيت حج يعني خروج از تعلقات بشري. 7 بزرگ‌ترين خطر براي سالك اين است كه آرامش او تعطيل باشد و طمأنينه و سكون را از دست بدهد؛ لذا استفاده مستمر و غير صحيح از تلفن همراه براي سالك بسيار مضر مي‌باشد. 8 جرياني از مرحوم علامه طهراني رضوان الله عليه در رابطه با خواب و روياي مرحوم آية الله خوئي در مورد احوالات مرحوم آية الله سيد ابوالحسن اصفهاني در عالم پس از مرگ. 9 وهن اسلام و تشيّع فقط در نوشتن مقالۀ الحادي خلاصه نمي‌شود.
54':16''
1057
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 قضيه‌اي راجع به يكي از اساتيد و مرد روستايي. 2 بين صور علميه در علم عنائي و بين اشياء خارجي حدّ فاصلي وجود ندارد. 3 گذشته و آينده براي كساني كه پرده از جلوی چشمانشان برداشته شده است معنا ندارد زيرا مطالب را در خود به نحو علم حضوري مي‌يابند. 4 استصحاب حكم نسبت به آتي، از مواردي است كه بايد روي آن بحث شود. 5 آنچه را كه بعضي در توجيه كلام افلاطون گفته‌اند كه مراد از مُثُل، كلّي طبيعي است كه در وعاء علم الهي مانند كلي ذهني به نحو مطلق وجود دارد، اين توجيه ناتمام است چنانچه مرحوم آخوند مي‌فرمايند. 6 مقصود از مُثُل، كلي سِعي مي‌باشد كه وجود خارجي و عيني دارد، چنانچه در روايات و آيات و نحوه توفّي ملائكه و مراتب آن اين مسئله به چشم مي‌خورد. 7 آنچه را كه ما در مورد توفّي ملائكه گفتيم و برداشت مُثُل افلاطونيه از آن نموديم، همين مسئله را افلاطون در مورد انسان و حيوان و ساير موجودات قائل است كه داراي يك حقيقت كليه هستند كه آن حقيقت باعث نزول تمام مقيدات خارجي مي‌شود. 8 نفس مبارك پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم و امام معصوم عليه‌السلام و همين طور وليّ خدا به ماسوي الله احاطه علم حضوري دارند و با اين معنا علم غيب امام كنار مي‌رود بلكه معنا دقيق‌تر و رقيق‌تر مي‌شود زيرا تماماً حضور است و بس. 9 مسئله مثل افلاطونيه را در روايات به صور مختلف مي‌توان يافت. 10 افلاطون مي‌فرمايد: مُثُل، سعه و اطلاق دارند (وجود خارجي سعي، نه وجود خارجي جزئي و محدود)
01:01':20''
278
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: خلاصه مجلس 722 1 حقايق خارجيه نسبت به مبادي تكوينيه حيثيت معلولي دارند و علّت در علّيت خود تامّ بوده و هيچ رادعي قابل فرض نيست. 2 قانون علّيت، مسئله اجمال در علم عنائي حق را كنار مي‌زند. 3 جواب علامه طباطبائي رضوان الله عليه در پاسخ به سؤال يكي از آقايان كه "بايد" از "هست" استنتاج نمي‌شود: تمام اينها شعر است!. 4 ما نبايد جاي خودمان را با امام زمان عليه‌السلام عوض كنيم؛ زيرا فقط او ولي و قيّم و مطلع به تمام رموز دين است. 5 ادراك بسياري از مسائل توحيدي از جمله بحث بين مرحوم سيد احمد کربلایی رضوان الله عليه و شيخ محمدحسين كمپاني رحمة الله عليه موقوف بر فهم درست قاعدۀ علّت و معلول است. 6 وقتي گفته مي‌شود علّت تامّه يعني در اراده علّت براي ايجاد علّيت و تأثير خارجي هيچ رادعي وجود ندارد و نفس اراده موجب تحقق خارجي خواهد شد. 7 بين حقايق عيني خارجي و بين مبادي عاليه كه همان اراده فاعل و ذات حق است فاصله‌اي وجود ندارد؛ زيرا فاصله يعني خارج از حيطۀ وجود و خارج از سلسله نزول اسماء و صفات كليه و اين مستلزم وجود ثاني براي وجود اول خواهد بود و در علم عنائي اجمال معنا ندارد و لبّ كلام همان است كه خواجۀ شيراز رضوان الله عليه فرمودند: اين همه عكس مي و نقش مخالف كه نمود يك فروغ رخ ساقيست كه در جام افتاد 8 شخصي كه چشم دلش باز شده است نفس موجود خارجي را مي‌بيند و ثقل او را احساس مي‌كند نه اينكه صورت و عكس او را ببيند. 9 استحاله انقطاع فيض حق يعني فاصله بين اراده حق و بين مراد و تجدد اراده و توالي آن در ذات حق، يك فيض است كه ابدي و ازلي است؛ زيرا ابد با ازل همراه است.
54':48''
128
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 آنچه در عالم خارج صورت عيني دارد يك جنبۀ حكايي در عالم مثال دارد كه آن صورت مثالي حقيقت اشياء را تشكيل مي‌دهد و مُثُل افلاطونيه بالاتر از اين صورت مثالي قرار دارد. 2 بين صورت مثالي و عيني انفصال و انفكاك نيست، زيرا مثال علت است. و انفصال بين علت و معلول معنا ندارد. 3 عالم مثال با خود شخص است نه جداي از او و شخص رائي خود را در عالم دیگری نمي‌برد تا إخبار از غيب دهد، لذا نفس عالم مثال در خود اين عالم است. 4 علت اشتباه در مكاشفات اين است كه شخص شواهدي را مي‌بيند و خيال مي‌كند تنجّز و فعليّت خواهد يافت. 5 نام گذاري صحن مقدس امام رضا عليه‌السلام به صحن قدس اهانت به آن حضرت است. 6 مُثُل افلاطونيه يعني تمام حقايق عينيۀ خارجيه با اختلافشان مرتبط و متصل به يك حقيقت و صورت كلي مي‌باشند. لذا بسياري از بزرگان اختلاف هويت اشياء را اختلاف ذاتي نمي‌دانند. 7 به عبارت ديگر آن صورت كلي و سِعهاي مقام واحديت است كه همه در آن مرتبه جمعند. 8 از مثل افلاطونيه مي‌توانيم به مسئله ولايت منتقل شويم كه اين صور كلّي نفس ناطقه با ساير صور موجودات در يك نقطه اشتراك دارند كه همان رأس الواحدية است كه آن نقطۀ مركزي صادر اول و نفس‌النبي صلي الله عليه و آله و سلّم است.
56':17''
76
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 بسیاری خواستند از راه ابهام و اجمال در علم حق مسئله ربط حادث به قدیم را حل کنند. 2 زمان و مکان در نفس تحقق عینی شئ دخالت ندارد. 3 علامه طباطبائی رضوان الله علیه مراتب علّی را به عنوان اغلب گرفتند در حالیکه هزار جور سلسله علّی داریم. 4 آن اولیایی که در مجرای مشیت حق قرار گرفته‌اند اگر کلمه‌ای از غیب می‌گویند از باب ناچاری است. 5 مسئله حرمت اختصاصی به ضرر دخانیات ندارد بلکه هر چیزی که ضرر قابل توجهی داشته باشد حکم حرمت دارد. 6 مسائلی در مورد شبیه سازی و حکم آن. 7 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه در شرح سوره یس: عن قریب خواهد آمد که از سلول پوست یک انسان می‌سازند. 8 تطبیق کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه با شرایط روز "روسها خائنند و قابل اعتماد نیستند"
01:33':10''
142
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 بیان فتوای بعضی از آقایان در خصوص کشف حجاب و نقد و اشکال بر آن. 2 بیان اهتمام و عرق دینی بزرگان نسبت به حجاب. 3 هر شی دارای مثال خاص خود است و همان مثال جنبه علّی نسبت به او دارد. 4 افرادی مانند طیب ظاهرشان آلوده بود اما باطن‌شان صاف بود. 5 نقل حکایتی بعد از زمان مرحوم آیت الله حکیم در تعیین مرجعّیت. 6 کلام مرحوم سید احمد کربلائی رضوان الله تعالی علیه در خصوص قبول مرجعیت: اگر جهنم رفتن واجب کفائی است من به الکفایه موجودست. 7 تشبیه عالم ماده نسبت به عالم مثال، به قطره نسبت به دریا در کلام معصوم علیه السلام. 8 بین حیثیت علی و مثال و بین معلول انفکاک و انفصال مستحیل است. 9 اضافه به صورت که مثال است موجب اضافه به ماده هم خواهد شد زیرا انفصال وجود ندارد. 10 همچنان که یک ولی خدا می‌توانند خلق ابدان کند، می‌تواند وجود فردای شخص را کنار وجود امروزش قرار دهد. 11 در خلق ابدان متعدده نفس با تمام ابدان نسبت مساوی دارد و علت آن هم این است که ماده ارتباطش با مثال یکی است یعنی اعمال مثال شده است. 12 اینکه رسول خدا صلی الله علیه و آله طبق نقل صحیح تشریف بردند در کربلا و خاک آوردند یعنی رفتن به کربلای پنجاه سال دیگر، نه کربلای الان، زیرا اگر رویت در مثال بود رویت مثال نیازی به این حرکت به سمت کربلا نداشت. 13 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه در تفسیر سوره یس: (حدود 40 سال پیش) عن قریب تکنولوژی به جایی می‌رسد که از سلول پوست انسان یک انسان کامل درست می‌کنند.
01:36':47''
111
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 در بحث علم به اینجا رسیدیم که نفس علم عنائی مساوی با معلوم خارجی است و آنها که از مقام علم حضرتِ اجمال در قبال مقام تفصیل که معلوم خارجی است تعبیر آورده‌اند در واقع اثبات جهل کرده‌اند. 2 علم بدون معلوم خارجی معنا ندارد. 3 علم عنائی حق به تمام امور و نفس تحقق خارجی مادیات و زمانیات تعلق می‌گیرد و علم به عدم و معدوم هم مستحیل است. 4 رویت خارجی اشیاء چه در مرتبه مثال و چه در مقام شهادت و ماده به یک میزان است و احساس واقعیت در هر دو به نسق واحد است. 5 تصرف ولی خدا در اشیاء در واقع در جنبه مثالی آنهاست و انعکاس این تصرف در خارج و ماده ظاهر می‌شود. 6 برای شخص رائی، برزخ و خارج یکی است و یک وجود است و بین انسان و صورت برزخی و حقیقت خارجی، وحدت برقرار می‌شود و این اتحاد بیرون آمدن از قانون زمان است. 7 علم حق به اشیاء از نفس خود اشیاء جدا نیست یعنی بین علم حق به موجود با خود موجود جدایی وجود ندارد پس غلط است بگوئیم خدا به اشیاء علم دارد لذا اجمال و ابهام در علم حق راه ندارد. 8 مقصود حافظ علیه الرحمة از این شعری که می‌فرماید: "این همه عکس می و نقش مخالف که نمود یک فروغ رخ ساقیست که در جام افتاد" تمام موجودات اعم از ماده و مجرد است که به یک اراده تحقق یافتند. 9 توالی اراده و تعدد آن در ذات حق مستحیل است. 10 تمام نظام عالم حکم واحد و مجموعه واحدی را دارد که به علم واحد در علم عنائی قرار دارد و علم او هم ازدیاد ندارد
01:08':23''
96
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلّم و حضرت امیر علیه‌السلام در جنگها از همه به دشمن نزدیک‌تر بودند. 2 مُثُل افلاطونی ریشه در علم عنائی حق دارد و آن عبارت است از تحقّق صور عینیۀ خارجیه به صورت علمیه در ذات حق در مقام اسم. 3 رؤیت در مثال و برزخ به قدری قوی است که گاهی رائی خَلط بین رؤیت ظاهر و باطن می‌کند. لذا مرحوم انصاری رضوان الله علیه فرمودند: اغلب حکایات مرحوم حاجی نوری در نجم‌الثاقب در مکاشفه رخ داده است. 4 در علم انسان به اشیاء خارجی، نفس تعین خارجی به عنوان یک علم حضوری برای انسان حاصل می‌شود گر چه منشأ آن به واسطۀ علم حصولی است. پس بنابراین مآل علم حصولی به علم حضوری خواهد بود. 5 چنانچه در علم به اعیان خارجیه مثال متصل انسان با اعیان خارجیه ارتباط برقرار می‌کند همانگونه که در وجود ذهنی گفته شد، در باب مکاشفات هم مطلب از همین قرار است. 6 در مکاشفات، نفس نیازی به عبور از ماده ندارد، دفعةً خود صورت را ادراک می‌کند یعنی آن مبدئیّت مادّی از اول منتفی است. 7 در هر دو قسم از ادراک ظاهری و باطنی، اتصال مثالین صورت گرفته است. 8 نفس می‌تواند خلق صور ذهنیه و نفسانیه کند و به عنوان وجود خارجی وانمود کند. بیان حکایتی از اختلاف فتوا در دو شرایط مختلف، در همین راستا. 9 مجتهد باید به عالم ملاکات رسیده باشد و نفس او به ملکوت متصل شده باشد. 10 قضیه‌ای در رابطه با شخصی که مدّعی رؤیت امام زمان علیه‌السلام بود. 11 کلام مرحوم حداد رضوان الله علیه: آن فردی نزدیک‌تر است که خود را به توحید نزدیک‌تر احساس کند. 12 علّت قرائت مرحوم حداد و انتخاب ایشان شعر مثنوی را در اولین ملاقات با مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیهما.
01:26':14''
77
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 هیولای اولیه و مادة المواد حقیقتش به همان جنبۀ صوریه اوست که به واسطۀ آن از ابهام بیرون می‌آید و تمام آثار و خصوصیات در صورت نوعیه به واسطه همان صورت نفسیه اوست که بر او حاکم است. 2 قضیه‌ای تربیتی به نقل از مرحوم سیدعلی لواسانی. 3 کلام مرحوم آخوند از جهت اینکه صورت جنبۀ علّی نسبت به ماده دارد و هر مقدار که صورت جنبۀ فعلیت پیدا کند در ماده تأثیر بیشتری می‌گذارد، مورد قبول ماست و اما اینکه نسبت شرّیت و ظلمت به او می‌دهد مورد پذیرش نیست زیرا شر و ظلمت به جنبۀ عدمیت یک شئ برمی‌گردد. 4 آنچه که در اینجا می‌توان گفت عکس قضیه‌ای است که مرحوم آخوند فرمودند. یعنی هر چه جنبۀ تجرد صورت نوعیه نسبت به مراتب تجرد قوی‌تر باشد، تأثیر آن در جسم و هم‌سنخ کردن آن حیثیت قابلی با فاعلی بیشتر است. 5 از این قاعده به مسئلۀ معاد جسمانی می‌توان پی برد گر چه استدلال بر وجوب بدن مثالی نمی‌توان کرد. 6 بدن به واسطۀ نفس و صورت نوعیه تحت تسخیر روح و نفس در می‌آید و هر چه جنبۀ صوری قوی‌تر باشد جنبۀ نورانیت بدن بیشتر می‌شود، نه اینکه شرّ و ظلمت در آن بیشتر شود کما اینکه مرحوم آخوند بر آن است. 7 ولی فقیه باید از جزئیت عبور کرده و به کلیت رسیده باشد و روحش با آن حقیقت کلّی متحد شده باشد.
01:20':43''
96
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 در مورد انیّت صرفه نفس، می‌توان به قاعدۀ "حقیقة الشئ بصورته لا بمادته" اشاره کرد که مراد از صورت فصل اوست و جنس که ابهام دارد بدون تشخص و استقلال خارجی می باشد زیرا ابهام با تشخص منافات دارد. 2 تمام اعمال و رفتار ملائکه و تصرفات آنها در انزال مراتب فیض به موجودات طبق روایات در حال سکون و طمأنینه صورت می‌گیرد. 3 آیۀ «لایسبقونه بالقول و هم بامره یعملون» یعنی پشت تقدیر و مشیت الهی حرکت می‌کنند، و جلو نمی‌افتند. 4 شیاطین دائماً در حال اضطراب و تشویش هستند. 5 ما به این دنیا نیامده ایم تا ظهور حضرت را درک کنیم بلکه برای کمال آمده ایم. 6 آن انیّتی که مرحوم آخوند می‌فرمایند یعنی نظره انسان به همان حقیقت وجود است و وجود هم که نور محض است لذا ماهیات کنار می‌روند و نمی‌توانند آن نور و حقیقت را محبوس و مخفی کنند. 7 تمام عالم، حیّ و عاقل و ناطقند و حیّ از صفات ذاتی و لاینفک ذات است. بین حیّ و احدیّت فاصله‌ای نیست، به عکس علم و قدرت که لازمۀ ذات اند اما جنبۀ معلولی دارند و اسم حیّ بالاتر و قوی‌تر است و آثاری هم دارد که بر اسماء علیم و قدیر مترتّب نیست. 8 اولیاء الهی در مقام مراعات کثرت و ادب، مطالب را به اساتید خود منسوب می‌کردند. 9 قضیه‌ای در رابطه با شیخ محمدعلی کاظمی شاگرد مرحوم نائینی و قهر و غضب او نسبت به استاد خویش. 10 تأدّب مولانا نسبت به شمس و قضیه‌ای در همین راستا.
01:15':44''
114
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 مبانی مرحوم آخوند به واسطه غلبه حال و انکشاف نفس در حالات مختلف بوده است و این مسئله بسیار قابل دقت است که چطور غلبه حالات نفسانی در کیفیت تفکّر انسان تأثیر می‌گذارد؟! 2 ادراک انسان نسبت به حقایق علمیّه مخصوص فلسفه و عرفان، ناشی از کیفیت تشکّل نفس است؛ لذا بزرگان دستور به مراقبه داده‌اند، زیرا مراقبه برای شخص یک حالت استعداد و تهیّو در تلقّی معارف ایجاد می کند. 3 مرحوم حکیم در استمرار عدالت بعد از مرجعیّت، قائل به تبدّل موضوع هستند. 4 مرحوم آقای شیخ حسین حلّی روایت معروف (و اما من کان من الفقهاء...) را حاکی از مراتب عالیه طهارت می‌دانستند. 5 مرحوم علامه طباطبائی رضوان الله علیه می‌فرمودند: هر روز که مراقبه‌ام بیشتر می‌شود فکرم نسبت به مطالب تغییر می‌کند و این حرف را اواخر عمر می‌زدند. 6 تا انسان از مراتب توحید افعال و صفات عبور نکند و به عالم عماء و نور اسود نرسد به حقیقت وجود نخواهد رسید و اینجاست که بزرگان برای هر کدام از ائمه علیهم‌السلام خصوصیتی ممتاز از یکدیگر قائلند. 7 رشد مالک اشتر در کشتن معاویه نبود؛ لذا حضرت به او فرمود برگرد و اقدام نکن! 8 کمال امیرالمؤمنین علیه‌السلام در کشتن عبدود نبود بلکه در وقتی بود که همه ترسیدند و او خوف به خود راه نداد. 9 دشمن هم به صدق و صفای امیرالمؤمنین علیه‌السلام اذعان داشت. 10 ملاک مشروعیت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام خواست مردم نبود، زیرا درخواست، مشروعیت نمی‌آورد بلکه در مقام اجراء احکام و به دست گرفتن، تکلیف‌آور است آن هم نه برای هر فردی به بهانۀ تکلیف.
01:33':55''
85
0
توسط حضرت آيت الله حاج سيد محمد محسن حسيني طهراني چکیده: 1 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه: ما چند برابر آنچه را که لازم بود برای تربیت افراد صحبت کردیم. 2 کلام مرحوم آخوند در عدم اندراج نفس تحت مقولۀ جوهر و اشکال علامه طباطبائی رضوان الله تعالی علیه. 3 نقد مرحوم علامه طباطبائی بر مرحوم آخوند وارد نیست. 4 کلام مرحوم شیخ اشراق در انیّت صرفه نفس تام و تمام است، گر چه این حرف را در مادیات هم می‌توان جاری نمود. 5 اینکه بزرگان مانند مرحوم آخوند و شیخ اشراق قائل به عدم اندراج نفس تحت مقولۀ جوهر هستند، بی‌جهت نبوده؛ زیرا حق انیّت صرف است و انیّت خود را در تمام مراتب حفظ می‌کند. زیرا اقتضای ذاتی اوست و ماهیات هم نفس‌الوجودند و این مطلب همان حلقۀ مفقودۀ بین ماده و مجرد است. 6 قضیه‌ای از بی‌هوا بودن مرحوم میرزا محمد تقی شیرازی در حال نماز جماعت و قابلیّت او برای مرجعیت. 7 کلام مرحوم علامه طهرانی رضوان الله علیه: اگر نبود ملاقاتمان با امثال علامه طباطبائی، معلوم نبود ما با آنچه را که دیدیم، می توانستیم به مسیر خود ادامه دهیم!
01:17':11''
218
0
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ‏ پروردگارا درود فرست بر صديقه فاطمه داراى نفس زكيه مورد علاقه و محبت و دوستى حبيب تو و پيغمبر اكرم توست وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ‏ و مادر دوستان خاص توو امامان برگزيده و او منتخب توست كه وى را برگزيدى و فضيلت دادى و برترى بر تمام زنان عالم دادى
02':11''
1655
0
صحبتهای بسیار زیبا، من تنبلی را دوست دارم
14':01''
380
0
"آقا خیلی زمانه بدتر از زمان طاغوت شده." آقا این چه تحلیلی است تو داری؟! "دین مردم ضعیف‌تر شده!" ه! نفس آدم بند می‌آید. آقا این چه تحلیلی است تو داری؟!
03':48''
5831
0
تو به خودت اطمینان نکن، برو درِ خانۀ خدا بگو عذرخواهی می کنم، معذرت می خواهم. خب این که دیگر یعنی همه‌اش من باید بزنم خودم را که! همه‌اش علیه خودم قیام کنم! این اعتماد به نفس من را از بین نمی‌بَرد؟ این عزّت من را از بین نمی‌بَرد؟ این پاک اعتبار من را پیش خودم از بین نمی‌بَرد؟ این همه تو هی داری می‌گویی که بزن خودت را
03':24''
702
0
یک حرف غلطی افتاده سر زبان ما به نام اعتماد به نفس. این خیلی غلط است. اعتماد به خود کار غلطی است. من این همه نادانی دارم، من چه جوری به خودم اطمینان کنم؟ آدم عاقل و هوشمند چیزی به نام اعتماد به نفس را می‌گذارد کنار... بناست ما به خدا اطمینان کنیم و آرامش پیدا کنیم.
03':10''
649
0
مداحی شب شهادت ایام فاطمیه دوم با نوای «محمود کریمی» [زمینه] [ُسال 97]
05':34''
5412
0
مداحی روز شهادت ایام فاطمیه دوم با نوای «محمود کریمی» [زمینه] [ُسال 97]
07':22''
1937
0
مداحی شب دوم ایام فاطمیه دوم با نوای «حمید علیمی» [شور] [ُسال 97]
03':15''
1931
0
مداحی شب اول ایام فاطمیه اول با نوای «سید مجید بنی فاطمه»، مسجد حضرت امیر (ع) [پیش زمینه] [ُسال 97]
05':59''
368
0
مداحی شب چهارم از ایام فاطمیه اول با نوای «مهدی آصفی» ؛ هيأت راية العباس(عليه‌السلام) [شعر خوانی] [ُسال 97]
22':17''
587
0